Ekmans bilskola *en del av Jarlatrafikskola, har snart funnits i  ett helt sekel

Bilskolan grundades 1925 av bröderna Ekman, som framgångsrikt ägnade sig åt motorsport och ville investera sina framgångar i bilar, som var den den tidens modenyck. Under bilskolans mest produktiva period arbetade fem receptionister och 22 lärare i skift på skolan. Lokalerna på Linnégatan 8 har varit skolans säte sedan 1946 och 1972 förvärvades skolan av herr Lars Arvén som “fick allt serverat och endast behövde uppehålla rutinerna”, enligt egen utsaga. Han i sin tur överlämnade skolan till Lambros Mitsis efter 42 år och likt bröderna Ekman vill Lambros ta skolan in i framtiden genom att effektivisera och modernisera skolan utan att tappa dess gedigna och charmiga varumärke. *Ekmans Bilskola en del av Jarlatrafikskola.

Det är visserligen några år kvar till ett sekel men det är inte många trafikskolor som har den långa erfarenheten som Ekmans Bilskola har. Vi utbildar förare för manuellt likaväl som för automatkörkort. Vi tillhandahåller utbildningar och kurser i grupp alternativt individuellt. Vi är en kvalitet- och miljöcertifierad trafikskola som alltid gör vårt bästa för att hjälpa våra elever med en bra, snabb och kostnadseffektiv körkortsutbildning.

Trafikskolan är ansluten till STR (Sveriges Trafikskolors Riksförbund) och följer deras regler och rekommendationer. Detta innebär att vi:

• Genomför en individuell utbildningsplan
  • Presenterar en kostnadskalkyl tidigt i utbildningen
  • Erbjuder en heltäckande utbildning med alltifrån riskfyllda moment till mörkerkörning, där din privata handledare får möjligheten att följa med under körlektionerna.

Vi följer Trafikverkets kursplan beträffande teori och praktik. Vi har Transportstyrelsen som vår tillsynsmyndighet och vår utbildningsplan är godkänd av Transportstyrelsen och finns tillgänglig i receptionen.