ELEVCENTRAL PREMIUM

En helt ny digital utbildningsplattform för B-körkort

1.350:–

KÖP nu!

En helt ny digital plattform för din B-körkortsutbildning!

Var och när du vill!

Det är inte alltid lätt att hitta tid för en körkortsutbildning, då allt annat konkurrerar. Därför är det viktigt att utnyttja tiden på bästa sätt och att ha tillgång till utbildning och material oavsett tid eller plats.

Studera var och när du vill med Elevcentralen Premium som du kan använda så länge du har tillgång till en mobil, surfplatta eller dator med nät.

Trafikläraren vägleder

Även om det är smidigt att själv kunna jobba med materialet så är det med hjälp av din professionella trafiklärare som utbildningen blir bäst.

I Elevcentralen Premium beskriver du för din trafiklärare hur du vill arbeta och när du vill ha ditt körkort. Utifrån detta guidar läraren dig genom utbildningens teori och praktik på bästa sätt. Trafikläraren ger dig en plan för hela din utbildning –vad ska göras, när skall det göras och vad kommer det att kosta. Under hela din utbildning kan trafikläraren följa dig och dina framsteg och ser snabbt om planen inte riktigt fungerar utan kräver revidering.

Lära in på olika sätt

Kanske lär du dig bäst om du lyssnar när någon förklarar för dig eller så kanske du hellre läser själv. Oavsett vilket så finns det troligen ett sätt för dig i Elevcentralen Premium. Du kan alltid lyssna på den inlästa boken eller läsa den själv. Det mesta finns också filmatiserat så du kan luta dig tillbaka i soffan eller på bussen för att titta på filmen. Om du föredrar att utgå från ett problem och därifrån söka svar, kan du istället börja i en interaktiv övning. I övningarna får du feedback oavsett om du svarar rätt eller fel och på så sätt lär du dig troligen under tiden du arbetar med övningen.

Få feedback och stöd

I Elevcentralen Premium är teori och praktik nära sammankopplat. Detta innebär till exempel att trafikläraren ska beskriva vad du behöver göra eller reflektera över inför nästa lektion. När du bokat lektionen i systemet kommer en uppmaning till dig om hur du ska förbereda dig. Efter lektionen beskriver läraren hur det gått och kan även förtydliga resonemanget med egna bilder eller bilder från den stora centrala bilddatabasen från STR som alla premiumlärare har tillgång till. Läraren kan också bifoga precis hur du kört under en lektion, information som hämtas från data i bilen. Du kan då själv spela upp din körning för att analysera var du körde, hur fort du körde, hur du påverkade miljön med mera.

Handledaren som stöd

Mycket av tiden för din körkortsutbildning gör du kanske utanför trafikskolan. En duktig privat handledare är ett bra komplement i din utbildning både för teori och praktik. Med handledaren kan du förbereda dig eller öva in ett moment så det sitter bättre. Det är till stor nytta att även din handledare finns med dig i Elevcentralen Premium. Handledaren får därför en egen inloggning och kan se allt material, följa din utveckling och kommunicera med din trafiklärare.

Spela och diskutera

Trafiklärare och handledare i all ära, men kanske är vissa problem bättre att diskutera med andra i samma situation. I Elevcentralen Premium kan du ställa frågor, diskutera och svara på frågor i forumet. Att ha kul och samtidigt lära sig det som är viktigt, är ofta en lyckad kombination. I Elevcentralen Premium kan du utmana andra elever i hela Sverige i Körkortskampen. Fem frågor i taget sen är det din kompis tur. Du väljer själv inom vilka områden du vill spela. När du närmar dig en färdig utbildning spelar ni kanske om alla frågor. Och det bästa av allt är att frågorna är seriösa och är en bra förberedelse för att du ska klara kunskapsprovet på Trafikverket.

Passar inte vår digitala plattform?

Om den digitala plattformen inte passar dig, kan du givetvis köpa våra körkortsfrågor och bokpaket separat.